De eerste nieuwe, digitale Projectie!

Deze nieuwe vorm van Projectie brengt verschillende veranderingen met zich mee. Ook het feit dat het een jubileumjaar is voor IPMA-NL laten we met Projectie niet ongemerkt voorbijgaan. De redactieraad vertelt je er meer over.

Beste lezer,

Veertig jaar geleden, in 1979, ontstond IPMA-NL. Dat maakt 2019 een speciaal jaar: een jubileumjaar. Jubilea zijn een mooi moment om terug te kijken op alles wat we hebben bereikt, gedaan en meegemaakt. Jubilea zijn echter ook zeker een mooi moment om vooruit te kijken: hoe gaan we verder? Kunnen we door op de manier waarop we dat steeds hebben gedaan of is het tijd voor verandering?

De conclusie die werd getrokken tijdens de startbijeenkomst voor het jubileumjaar (de Wake Up Call, 4 februari) was duidelijk: het is tijd voor verandering. De wereld verandert zo snel, dat we wel moéten veranderen om toekomstbestendig te zijn.

Dat is dan ook een van de redenen voor deze digitale Projectie. In de vorige editie, de laatste ‘gewone’ papieren versie, was een interview te lezen met Mimoun el Ouarti, redactielid van Projectie en portefeuillehouder Marketing, Communicatie, Media en Events voor IPMA. Hij vertelde over Projectie Digitaal, over het hoe en waarom. En de uitwerking ligt hier voor je.

We zijn trots op het resultaat: het blad is interactief en maakt gebruik van de vele mogelijkheden die een digitaal medium brengt (zoals video, doorklikmogelijkheden, interactie, etc.). Uiteraard waarborgen we wel de inhoud: Projectie is en blijft een vakblad, waarin we kennis delen over en vanuit ons vakgebied.

Wat moet je weten over de nieuwe Projectie?

PREMIUM vs. FREEMIUM

Projectie bestaat vanaf nu in twee varianten: een PREMIUM- en een FREEMIUM-variant. De PREMIUM-editie is er voor leden van IPMA-NL en mensen die een los abonnement op Projectie hebben. De FREEMIUM-editie is er voor iedereen die de nieuwsbrief van IPMA-NL ontvangt. Het verschil tussen de twee varianten zit erin dat FREEMIUM-lezers niet alle artikelen zomaar mogen lezen. De zogeheten PREMIUM-artikelen zijn alleen beschikbaar voor de IPMA-leden en abonnees.

Frequentie

Projectie verscheen voorheen 6 keer per jaar. De frequentie is verhoogd: vanaf nu krijg je Projectie maandelijks in je inbox (m.u.v. de zomervakantie). Helemaal af van papier gaan we echter nog niet, want twee keer per jaar zal er een papieren versie verschijnen, rondom de grote IPMA-evenementen: de Projectmanagement Parade en het Jaarcongres. De precieze verschijningsdata vind je in het Colofon.

Rewind

Speciaal voor het jubileumjaar hebben we een nieuw onderdeel opgenomen in Projectie: Rewind. In het vorige nummer van Projectie was het eerste artikel in deze reeks al te lezen. Een mooie manier om toch ook terug te kijken tijdens het jubileumjaar, want we duiken de archieven in en plaatsen de mooiste artikelen uit oude Projecties.

- Redactieraad Projectie